כוחה של פרשנות בתהליך אימון אישי/ שרון רנדליך  


פעמים רבות אנו נוטים לפרש באופן חד צדדי אירועים שקורים בחיינו, פרשנות זו עלולה להוביל לרגש מסוים ולתגובה היוצרת אירוע חדש אצל ילדינו, חברינו, בני זוגנו, במקום העבודה
לפני מס' חודשים נתקלתי באימון בה למדתי עד כמה פרשנות שבאה על חשבון תקשורת פתוחה
יכולה להיות הרסנית למערכת היחסים העסקית / זוגית:
אל האימון הגיעו זוג שבקשו כי האימון יתרכז בעסק המשותף שלהם. עד כה הבעל נהל את העסק ביד רמה ואילו האישה עסקה בגידול הילדים. לאחרונה ומתוך החלטה משותפת, הבעל בקש להתחיל ולעסוק בתחומים שיותר מעניינים אותו ואילו האשה בקשה להיכנס לנעליו בעסק.

מתוך רצון לעשות את המעבר הזה בצורה החלקה ביותר, קפצנו כולנו ביחד למים העמוקים והתחלנו לעבוד.

עבודתנו כללה הבנה טובה יותר של הערכים הבסיסים שלהם, ערכי המשפחה, ערכי העסק, בניית חזון לעסק שהוא למעשה החזון המשפחתי, ומשם יצאנו לתוכנית פעולה, שכללה הגדרות תפקיד ברורות ביניהם, חלוקת העבודה ויציאה איטית וברורה של הבעל מהעסק המשותף והשארתו כבעל מניות המקבל דיווח
.
השלבים הראשונים עברו במהרה – ערכים, חזון, תוכנית פעולה, והנה הגענו לביצוע וכאן נדרש הבעל נושאים רבים ללמד את אשתו, על מנת לאפשר לה לעבוד באופן עצמאי ולמלא את תפקידיה.
בשלב הזה נתקענו, הזוג לא הצליח לקיים פגישה אחת של עבודה, של העברת מידע, כמו שצריך.
לתחושת האישה, הבעל התחמק, היא פרשה זאת כרצון שלו להמשיך ולהישאר בעסק. היא אמרה מפורשות: "קשה לא לשחרר כי הוא לא מספיק מאמין וסומך עלי". הבעל מצידו ציין: " כי הוא דווקא סומך על אשתו אך רוצה שהיא תקפוץ למים. "זו הדרך היחידה באמת ללמוד" כך אמר בשיחתנו הנפרדת

לאחר מס' שבועות שבהן הרגישו בני הזוג תקועים, והמריבות כבר גלשו לביתם ואל חלוקת התפקידים הלא מאוזנת בבית, החלטנו לערוך פגישה משותפת.
בפגישתנו המשותפת ניסינו לנתח מה זו למידה עבור כל אחד מהצדדים:
האשה טענה שעבורה למידה היא היכולת להתבונן, לצפות בו עובד, לרשום לה שאלות ולאחר מכן לשבת איתו ולהבין טוב יותר את שראתה.
הגבר מצידו טען שלמידה יכולה להיעשות רק בניסוי וטעייה. הוא פנה לאשתו ישירות ואמר: "לכי למס' בנקים ובקשי הלוואה, גם אם כרגע אין לנו צורך". מבחינתו זו היתה הדרך היחידה לייצר למידה אפקטיבית. הבעל ספר על הדרך שהוא הקים בהתחלה את העסק, ואיך למעשה למד באופן הזה והצליח.
בשלב זה הסבירה האישה שצורת למידה שכזו לא טובה לה, הבעל מצידו הבהיר שהוא אינו יודע ללמד אחרת.
לאחר דיון ארוך, הבנו שצריך לייצר כאן דרך משותפת שתאפשר לאשה לקבל את הידע שדרוש לה ולבעל ללמד. הפתרון היה – האשה תתלווה בתחילה לפגישות הבעל, תתבונן ותלמד, לאחר מס' פגישות כאלה, היא תקפוץ למים, אך בנוכחותו
.
ההבנה הכי משמעותית שהיתה לי מאימון זה, שנוכל למנוע דיוניסרק  ועגמת נפש , על ידי כך שנבין כי הפרשנות שלנו, יכולה להשתנות, לקבל גוון אחר המשנה את הרגש והתגובה ושובר את מעגל הכעס / העלבות.








לשיחת ווידאו עם דני וולקן
טל: 03-5326708 נייד: 3648964- 052 פקס: 03-5323854

דוא"ל : vulkand@bezeqint.net

Powered By EcomTrade