רשתות חברתיות - אתם בפנים או בחוץ?  


 מאתר   linq.co.il
 
על-פי מחקר חדש של איגוד האינטרנט הישראלי והחוג   ואנתרופולוגיה באוניברסיטת חיפה, בנושא הרשתות החברתיות באינטרנט, הרשתות החברתיות נמצאות בירידה ומאבדות פופולריות: רק שליש מכלל המשתמשים באמת פעיל בהן, ו- 20 אחוז כבר עזבו.
 
מהמחקר על ומספר ממצאים מעניינים, אם כי לא מפתיעים: נטישת רשתות חברתיות נמצאה כתלויה בגיל, במצב משפחתי, במגדר, ובסיבות לשימוש ברשת. במחקר נמצא שרק שליש מהמשתמשים באינטרנט אכן פעילים ברשת חברתית אחת או יותר.
 
ניתוח הנוטשים העלה כי הצעירים והרווקים נשארים והמבוגרים הנשואים נוטשים, הסיבות העיקריות שציינו המשתתפים לשימוש ברשתות חברתיות הן: לבלות זמן חופשי, לקיים קשר עם חברים קרובים, לקיים קשר עם בני משפחה, והרבה פחות על מנת ליצור קשרים אישיים, תעסוקתיים ועסקיים חדשים.
 
החוקרים מסבירים במחקרם, כי רשתות חברתיות הן "אתרים שמאפשרים להציג ולבטא זהות ולקיים קשרים חברתיים עם אחרים שמוכרים למשתמש או לקשרים החברתיים של המשתמש". על פי המחקר הם פחות טובים ליצירת קשרים חברתיים, עסקיים ותעסוקתיים חדשים ונוטים להפוך למעין 'ספר טלפונים' של אנשים מוכרים.
 
על כן, כאשר המניע להצטרפות הוא הרחבת קשרים אישיים, מקצועיים ועסקיים, מהר מאד נוצרה אכזבה אשר מובילה לנטישה הבלתי נמנעת.
 
המחקר מבחין בין שני סוגים עיקריים של משתמשים: חדשנים ושמרנים. החדשנים מחפשים קשרים חדשים, מידע חדש, זירה לביטוי פעילות ודעות. השמרנים, מנסים לשמר את הקשרים החברתיים הקיימים עם חברים קרובים ועם בני משפחה. 
 
משתמשים "שמרניים", שעושים שימוש ברשת על מנת לקיים קשרים קיימים, נוטים להישאר בה, בעוד שמשתמשים "חדשניים", שעושים שימוש ברשת על מנת להרחיב את קשריהם החברתיים והמקצועיים, נוטים לעזוב יותר, וזאת כנראה מתוך אכזבה.
 
אם אין ברשותך זמן עודף, האכזבה מהשימוש ברשתות חברתיות תגיע מהר ואיתה הנטישה. אם אתה מעוניין להרחיב את הקשרים החברתיים, וליצור קשרים עסקיים עם אנשים שאינם מוכרים לך באמצעות הרשת החברתית, קרוב לוודאי שהרשת החברתית לא תספק את הציפייה, תאכזב אותך, ותינטש על ידך".
 








לשיחת ווידאו עם דני וולקן
טל: 03-5326708 נייד: 3648964- 052 פקס: 03-5323854

דוא"ל : vulkand@bezeqint.net

Powered By EcomTrade