קידום בעבודה כתהליך מובנה ,האומנם?  


דורית קיי MA ,פיתוח אישי,יעוץ ארגוני,www.doritcoahcing.com
 
דורון בן 30 עובד בחברת הי-טק בתפקיד של מהנדס תוכנה. דורון היגיע אלי כשהוא מתוסכל מכיוון שחש שהתפקיד אינו מהווה עוד את האתגר לו הוא קיווה  ,וברור היה  לו מעל לכל ספק שהוא חפץ בקדום. דורון ספר לי שהחברה בה הוא עובד ביצעה רה-ארגון, ובעצם אין סיכוי עבורו, להערכתו, להתקדם מקצועית וכלכלית בארגון הנוכחי. לשאלתי , מה היה רוצה שיקרה, השיב דורון :" אני אוהב את מקום עבודתי,את הסביבה האנושית והטכנולוגית ,אני מרגיש שעדיין לא מיציתי את האפשרויות בחברה שלי והייתי רוצה, למרות המציאות החדשה שבה אני נמצא, לנסות ולהתקדם."
עובדים בעלי ותק בארגון מוצאים את עצמם מתמודדים תכופות עם השאלה כיצד הם יכולים ליצור בולטות בארגון כדי להתקדם לתפקידים בכירים יותר. דורון –הלקוח שלי הגיע לתובנה הזו  מתוך מציאות שבה החברה ביצעה שינוי שהשפיע  על האתגר שלו  בעבודה ,שינוי שאילץ אותו לשקול מה הם סיכויי ההתקדמות העתידים שלו בחברה. יחד פתחנו בתהליך של מספר מפגשים של אימון אישי ,שבתומם יצא דורון עם "תוכנית עבודה". חלפו כ - 5 חודשים מאז דורון סיים את תהליך. לפני כשבוע שלח לי דורון מייל ושיתף אותי שהוצע לו להיות ראש צוות של 6 תכנתים בחברה בה הוא עובד.
 
מה סייע לדורון להשיג את מבוקשו לקדם את עצמו, מבלי שהוצע לו תפקיד, בתוך פחות משנה?
אחריות אישית-  דורון קבל החלטה עם עצמו שיכולת הקידום שלו נמצאת בידיו ואינה תלויה בלעדית בסביבה החיצונית שלו. משעה שדורון נקלע כמו כל העובדים למצב של שינוי ,הוא ערך בירור עם עצמו האם היה רוצה לעזוב את מקום עבודתו עתה,או שיש טעם להישאר עוד קצת. דורון קבל החלטה שמצביעה על כך שהבחירה ויכולת הקדום שלו נמצאת גם אצלו ולא רק אצל הממונים.
כתיבה עצמית-  משעה שדורון קבל את ההחלטה ,הוא התבקש לכתוב לעצמו כיצד הוא רואה את עצמו מבחינה מקצועית בעוד 5 שנים, מה יהיה תפקידו ,באיזה סוג חברה הוא יעבוד.
הצבת יעדים-  דורון התבקש לגזור יעד מרכזי לתמונת שיא ההצלחה שלו. שאלתי את דורון היכן הוא רואה את עצמו בעוד שנה ,דורון הגדיר לעצמו שהוא רוצה להגיע לתפקיד של ראש צוות בתוך כשנה בחברה הנוכחית בה הוא עובד.
תחומי תוצאה- לאחר הגדרת היעד המרכזי בחנו יחדיו מהם התחומים בהם דורון צריך להשקיע בארגון שלו. דורון הגיע למסקנה שתחום השווק העצמי שלו זקוק לשיפור.
רישות בארגון- דורון התבקש לערוך 2 רשימות. רשימת קולגות וממונים שמכירים אותו, ורשימה של ממונים שחשוב שיכירו אותו ,אך בנקודת הזמן הנוכחית אינם מכירים אותו ואת יכולותיו.
שיחות פרוזדור- דורון במהותו הוא מהנדס משימתי. מבחינתו יש לו יעד לבצע והוא שקוע בו עד למילוי המשימה . אחד ההרגלים החדשים שדורון סיגל לעצמו הוא ליצור לעצמו הפסקות קפה יזומות בהם הוא עוזב את עמדת העבודה שלו, ויוצר לעצמו שיחות חולין עם קולגות וממונים בפינת הקפה. מטרת השיחות הללו הייתה שדורון יהיה מוכר באופן בלתי אמצעי   לכמה שיותר אנשים בארגון.
חזקות מקצועיות- דורון התבקש לזהות אצלו את חזקותיו המקצועיות והאישיותיות.
מפגשי העשרה- דורון יזם מפגשי העשרה   בארגון שלו. אחת לכמה שבועות הוא הציע לקיים הרצאה בשדרות החברה בנושאים מקצועיים. התוצאה של יוזמה זו הייתה שעד מהרה צוותים נוספים החליט להעתיק יוזמה זו ולהתחיל להשתמש בבסיסי ידע מתוך הארגון, הכך למעשה טווה דורון תרבות של ניהול ידע בארגון.
מיתוג עצמי-  באמצעות ההרצאות שדורון קיים תחילה בצוות שלו ועד מהרה בצוותים נוספים, הוא סומן כמומחה בתחומו, וקבל בקשות לסיוע מקצועי מצוותים ממחלקות אחרות בארגון.
כוחות בארגון- דורון ערך לעצמו תרשים זרימה של הממונים הישירים והעקיפים לו שיכולים לסייע לו לטפס למעלה בארגון. דורון אף ציין לעצמו באיזה סוג תקשורת מילולית כדאי להשתמש עם כל אחד מהם.
יידוע הממונים-  דורון השתמש במערכת האינטראנט לשיתוף הממונים עליו וקבלת ברכת הדרך ליוזמות שלו בתוך החברה. לאורך כל הדרך אף אחד מהממונים עליו לא הרגיש מאוים מנוכחותו המסיבית של דורון בפרוזדורי החברה.
המסע שדורון עבר הוא דוגמא לכך שהקידום המקצועי של העובד אינו תלוי בלעדית ביכולותיו המקצועיות, בהחלטת הממונים או אפילו בהמלצות מחלקת משאבי האנוש בארגון. הבחירה ויכולת הקידום היא גם בידי העובד. הבחירה היא גם שלנו האם אנו נהיה אלו היושבים בעמדת הניהול הגבוהה יותר או שאנו נהיה אלה המכינים את קרקע הקידום עבור אחרים








לשיחת ווידאו עם דני וולקן
טל: 03-5326708 נייד: 3648964- 052 פקס: 03-5323854

דוא"ל : vulkand@bezeqint.net

Powered By EcomTrade